Rabu, 11 November 2015

Bahasa Of Chiropractic

Bahasa Of Chiropractic

Pernah pergi ke doktor untuk pemeriksaan dan merasakan seperti yang anda mendengar doktor anda dan jururawat bertutur dalam bahasa asing? Selalunya, orang merasa jauh-dikeluarkan dari keadaan perubatan mereka sendiri kerana mereka tidak memahami istilah perubatan yang digunakan untuk menjelaskannya. Malangnya ini berlaku dalam bidang perubatan kiropraktik, seperti mana-mana bidang lain perubatan di luar sana. Berikut adalah beberapa definisi istilah kiropraktik biasa digunakan untuk membantu anda berasa kurang takut dengan jargon perubatan masa berikutnya anda melawat chiropractor anda.

Chiropractic: Sistem terapeutik berdasarkan terutamanya kepada interaksi tulang belakang dan sistem saraf.

Chiropractor: Orang yang mengenakan daya dikira kepada sendi tulang belakang dan struktur lain untuk membuat sesuatu perubahan dalam penjajaran dan oleh itu fungsi sistem saraf. Ini seterusnya, memberi kesan kepada kesihatan keseluruhan individu.

Penjajaran: postur yang seimbang di mana kedudukan berpusat dan santai untuk semua sendi badan.

Plumb Line: Garis menegak undeviating yang berfungsi sebagai rujukan apabila menilai penjajaran postur. Talian ini menyediakan rujukan untuk melihat kedudukan telinga, bahu, tulang belakang, pinggul, lutut, pergelangan kaki dan kaki.

Subluxation: Keadaan tulang tulang belakang bersebelahan berada di luar jajaran berkenaan dengan satu sama lain. Keadaan ini biasanya menyebabkan kesakitan kepada badan.

Applied Kinesiology: Satu kaedah ujian kekuatan otot untuk mengesan kehadiran penyakit, kekurangan vitamin dan masalah lain.

Atlas: vertebra xxxx leher.

Teras dinamik: pelarasan tulang belakang dihantar secara tiba-tiba dan secara paksa untuk bergerak vertebra, sering mengakibatkan bunyi pop.

Teknik penuh Spine: Satu kaedah pelarasan atau memanipulasi mana-mana tulang belakang dari leher ke bawah.

Semua syarat-syarat ini menyumbang kepada apa yang ditakrifkan sebagai Idea Besar kiropraktik. The Big Idea merujuk kepada konsep bahawa apabila gangguan kepada berfungsinya sistem saraf dikeluarkan, badan akan pulih dengan sendirinya.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar