Rabu, 11 November 2015

The Castle Schochwitz

The Castle Schochwitz

The Castle Schochwitz sebuah pusat kesihatan yang terletak di Schochwitz, Jerman (kira-kira 17 km dari Halle-Saale) bagi mereka yang mengalami penyakit dan mendapatkan rawatan melalui cara alternatif. Sejak abad ke-12 apabila ia dibina istana telah menjadi bahagian penting dalam warisan budaya Schochwitz.

Sejarah Istana Schochwitz

The Castle Schochwitz telah dibina pada awal abad ke-12 dan merupakan rumah bangsawan. Pada 1147 tiga adik-beradik Schochwitz dan bapa yang berjuang dalam Perang Salib, yang hanya satu kembali dengan bapa. Pada 1256 pembinaan Gereja Brigade dimulakan, dan 500 sami telah diambil untuk bekerja dalam projek ini. Dalam beberapa abad yang akan datang pertempuran berlaku mengenai hak kepada harta dan ia dikawal oleh keluarga yang berbeza pada masa yang berlainan. Pada 1565 keluarga von der Schulenburg, yang merupakan bangsawan Prusia dengan banyak pegawai tinggi tentera dan kerajaan di antara mereka, yang diwarisi istana. Sekitar 1601 Lewin von der Schulenburg memulakan pembinaan tambahan untuk membantu dalam pertahanan istana. Tambahnya dinding, parit, jambatan angkat, menara penjuru benteng-suka, dan kubu. Ini kerja-kerja tambahan telah disiapkan pada 1606. Kemudian kubu telah dikeluarkan dan selumbar dan jambatan angkat telah digantikan dengan jambatan batu. Semasa Reich Ketiga, istana diuruskan oleh Ludolf-Hermann von Alvensleben, yang merupakan seorang pemimpin SS kumpulan, Leftenan Jeneral Polis Jerman, ahli parti Nazi parlimen, dan kawan rapat Heinrich Himmler. Pada tahun 2005, Castle Schochwitz telah dibeli oleh Countess Ingrid Zerfowski dan suaminya Jimmy Wales. Hari ini Schochwitz adalah sebuah kampung yang indah dan bebas jenayah kira-kira 1500 rakyat.

Transformasi ke dalam Pusat Penyembuhan

Ingrid Zerfowski hidup yang sangat berjaya, aktif dalam BusinessWorld, dan pada usia 30 tahun telah diarahkan oleh kuasa rohani yang kuat untuk meninggalkan pekerjaan dan barang-barang beliau dan untuk mencari tujuan dalam hidupnya. Beliau berpindah ke Portugal, di mana dia bertemu dengan beliau sekarang suami Jimmy Wales, ketika dia belayar di seluruh Eropah. Kemudian dalam hidupnya, dia menghidapi penyakit barah tiroid dan perut, dan diberitahu oleh doktor bahawa dia mempunyai 3 bulan untuk hidup. Pada masa ini dia melihat Perawan Maria, yang memberitahunya dia akan menjadi baik. Dia mengatasi kanser dan terselamat melaluinya dengan menolak apa yang doktor berkata dan dengan membangkitkan tenaga positif, yang akan menafikan tenaga negatif diwakili oleh kanser. Semasa melawat Brazil dia mempunyai satu lagi visi Perawan Maria memberitahu, dia diberkati. Oleh kerana mereka membeli istana kedua-dua Ingrid dan suaminya telah bermimpi untuk menjadikannya sebagai pusat penyembuhan.

Di peringkat antarabangsa dikenali berwawasan, ahli terapi dan pengamal perubatan telah dijemput ke istana untuk memberi ceramah, seminar dan kursus untuk menggalakkan kita untuk menjalani kehidupan yang lebih rohani dan seimbang dengan tujuan perkongsian dan memperluaskan pengetahuan kita dan bekerja bersama-sama. Setiap kelas pagi dan petang yoga ditawarkan untuk menggalakkan kesejahteraan rohani dan mental. Pusat juga merawat pesakit dengan penyakit terminal untuk membawa tenaga positif bahawa mereka perlu untuk mengatasi penyakit mereka. Memandangkan sejarah yang kaya istana, serta hiasan antik, istana ini juga berfungsi untuk menarik tetamu yang hanya ingin mempunyai penginapan yang menyenangkan di istana.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar