Rabu, 11 November 2015

Batu Buah Pinggang Pelan Diet - Makanan untuk Makan dan Elakkan

Batu Buah Pinggang Pelan Diet - Makanan untuk Makan dan Elakkan

Batu karang terbentuk disebabkan oleh faktor yang berbeza. Biasanya, ia dihasilkan kerana diet yang tidak sihat seseorang. Makan makanan yang boleh meningkatkan paras asid urik adalah contoh yang baik ini. Ini jenis penyakit menjadikan pengalaman mangsa yang sakit tidak tertanggung. Oleh itu, setelah pelan diet batu karang dicadangkan bagi orang-orang untuk membantu mereka membasmi.

Mengambil dalam makanan yang tinggi dalam kandungan oxalate boleh membantu membangunkan batu karang. Oxalate sering diperoleh daripada makanan tumbuhan. Bagi orang-orang dengan batu, pelan diet mereka tidak termasuk makanan seperti bayam, coklat, kacang kering, asparagus, ikan bilis, strawberi, bit, teh, daging organ, perkelahian, dan lain-lain, kerana mereka dikenali sebagai tinggi kandungan oxalate. Dengan mengelakkan makanan itu, ia boleh membantu dalam menghapuskan batu karang dan boleh menghalang pembentukan itu juga.

Kalsium sangat penting untuk tubuh badan kerana ia boleh membantu menangani masalah. Ia adalah perlu untuk mencapai jumlah yang betul kalsium yang diperlukan oleh badan setiap hari untuk membantu doktor anda menentukan sama ada anda perlu mengurangkan jumlah atau meningkatkan pengambilan. Mineral ini membantu dalam menghalang oxalate daripada menggabungkan dengan air kencing dengan mengikat dalam usus. Makanan yang sumber kalsium yang baik adalah sayur-sayuran berdaun hijau gelap, keju, susu, yogurt dan produk susu lain.

Untuk badan untuk melakukan fungsinya secara normal, ia memerlukan jumlah yang mencukupi protein. Lebihan dalam pengambilan makanan yang kaya dengan protein akan menyebabkan batu-batu untuk membangunkan kerana ini juga akan meningkatkan kandungan purin badan. Pesakit harus menghadkan jumlah protein badan mereka mesti menyerap setiap hari untuk membantu membasmi dan mencegah pembentukan batu. Antara makanan yang kaya dengan protein yang perlu dimakan dalam jumlah yang minimum ialah telur, ayam, daging merah, daging babi, dan ikan.

Air memainkan peranan penting dalam penghapusan batu. Mempunyai banyak air setiap hari adalah baik untuk pesakit kerana ia boleh membantu meneutralkan jumlah mineral dan bahan kimia dalam badan. Ini akan mencairkan air kencing, dengan itu menghalang batu terbentuk. Minum 10-12 gelas cecair, terutamanya air setiap hari juga akan menjadi baik untuk menjadi sebahagian daripada diet.

Mengurangkan jumlah pengambilan natrium akan membantu pesakit. Garam adalah sumber utama kami natrium. Jadi berhenti meletakkan dalam garam masakan anda apabila memasak untuk membantu anda menghapuskan batu-batu. Oleh itu, setelah pelan batu karang diet adalah sangat diperlukan untuk mangsa untuk mengelakkan mereka daripada mengalami sakit terlalu banyak.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar