Rabu, 11 November 2015

Yoga - The Latihan yang Sangat lutut dan Pelepasan Sakit

Yoga - The Latihan yang Sangat lutut dan Pelepasan Sakit

Sakit di bahagian belakang dan lutut boleh dilegakan dengan melakukan pose yoga yang mengukuhkan dan meregangkan otot sekitar sendi lutut. Apabila melakukan yoga, pastikan bahawa lutut anda adalah sejajar dengan pergelangan kaki anda dan bahawa ia tidak twist ke dalam atau ke bawah. Menahan diri dari duduk dengan lutut anda bertukar arah luar ke sisi. Juga, pastikan bahawa anda menggunakan selimut, tikar, atau padding lain apabila anda melakukan senaman yoga yang memerlukan lutut untuk membuat hubungan dengan lantai. Langkah berjaga-jaga menghalang tekanan yang teruk dan sakit dari menghukum lutut anda.

Anda perlu untuk menyasarkan matlamat tertentu dan cuba untuk mencapainya, tidak kira berapa banyak ia menyakitkan (tetapi dalam sebab). Matlamat awal anda boleh berjalan setengah blok sehari dan secara beransur-ansur meningkatkan jarak anda berjalan seiring berjalannya waktu. Pada mulanya, ia akan menyakitkan kerana otot anda tidak panas atau digunakan untuk masa yang lama. Anda tercedera kerana otot anda menjadi lemah kerana kekurangan penggunaan atau senaman. Yoga, terutamanya senaman regangan boleh membantu meringankan kesakitan anda di belakang dan lutut.

Dari masa ke masa, sakit lutut akan membawa kepada sakit belakang yang lebih rendah. Ini berlaku kerana tekanan melegakan lutut itu dipindahkan ke belakang yang lebih rendah.

Walaupun anda melakukan senaman yoga, ia membayar untuk melawat pakar penjagaan kesihatan (contohnya chiropractor ahli terapi fizikal, osteopati, dan lain-lain) yang akan memeriksa tulang belakang dan badan anda untuk ketidakseimbangan. Ia akan meningkatkan kesedaran anda badan anda dan membantu membetulkan sebarang ketidakseimbangan.

Menurut kajian, senaman adalah dijamin untuk menyembuhkan sakit belakang kronik yang lebih rendah. Di samping itu, yoga adalah bentuk senaman yang terbaik untuk melegakan kesakitan. Selain daripada menggunakan pergerakan fizikal, yoga memanfaatkan aspek mental dan rohani seseorang untuk meningkatkan peluangnya untuk mendapatkan bantuan daripada keadaannya. Ini pesakit bantuan dalam meningkatkan kesedaran mereka terhadap pergerakan badan dan kedudukan untuk mengurangkan tekanan dan ketegangan di dalam otot, yang merupakan dua punca utama sakit belakang.

Tidak ada komentar:

Poskan Komentar