Rabu, 11 November 2015

Tekanan Darah Tinggi Pemulihan Homeopati - 5 Alternatif Untuk Anda

Tekanan Darah Tinggi Pemulihan Homeopati - 5 Alternatif Untuk Anda

Peningkatan tekanan darah kadang-kadang boleh menjadi sangat berbahaya kerana ia boleh menyebabkan buah pinggang dan jantung masalah, dan juga kemungkinan mempunyai strok. Berehat tekanan darah tinggi membimbangkan dan cemas sementara boleh meningkatkan tekanan darah tinggi, tetapi berterusan adalah lebih berbahaya dan harus disimpan mata pada. Cara yang paling sesuai untuk merawat keadaan serius adalah mengikuti ubat yang betul yang telah ditetapkan oleh doktor yang berpengalaman.

Walaupun ubat-ubatan Beberapa boleh digunakan sebagai pertolongan cemas dalam kes-kes yang teruk, bagaimanapun, penjagaan terapeutik perlu sekaligus diminta. Tekanan darah tinggi ubat-ubatan homeopati adalah seperti berikut kepada apa bantuan yang mereka boleh menawarkan kepada sesetengah orang, dan bukan sebagai cadangan untuk rawatan sendiri.

1. Calcarea Carbonica

Kepada orang yang mempunyai tekanan darah tinggi dan yang mempunyai rintangan yang lemah atau mudah ekzos, rawatan ini sering berguna. Mereka biasanya jenis teliti, yang merasakan dilanda ketika sakit dan takut mengalami keruntuhan. Apabila menaiki tangga atau cerun dan ketika berbaring, pernafasan dan berdebar-debar menjadi masalah. Ketagihan gula dan telur biasanya dialami oleh orang itu, dan cenderung ke arah masalah berat badan.

2. Nux Vomica

Biasanya, orang yang memerlukan ubat ini adalah tidak sabar dan bermotifkan mudah marah dan kecewa. Masalah tekanan darah boleh meningkatkan kerana keinginan yang kuat orang itu untuk gula-gula, makanan yang kuat, kopi, dan alkohol. Sering kali, buasir, sembelit, berdebar-debar, dan kekangan di dada dipatuhi. Orang itu juga mudah terdedah kepada bunyi bising, bau, cahaya, dan gangguan.

3. Sanguinaria

Ubat ini jika biasanya diberikan kepada seseorang yang mempunyai blushed pipi merah, berkumandang leher, dan perasaan bergegas darah ke kepala. Juga, orang itu boleh mengalami migrain dan sakit kepala. Alahan, masalah bahu, leher kanan berat sebelah, masalah penghadaman, dan pedih ulu hati sering diperhatikan, dan sakit pembakaran adalah normal. Tanda-tanda lain untuk Sanguinaria termasuk kecenderungan untuk merasa buruk dari makan gula-gula dan keinginan untuk makanan pedas.

4. Fosforus

Orang yang sensitif, penyayang, dan mudah tertipu, dengan kecenderungan untuk pening, rasa takut, dan lemah biasanya memerlukan jenis ini dapat dipulihkan lagi. Sering diperhatikan adalah hidung berdarah, berdebar-debar, muka memerah, dan rasa sakit di dada. Tanda-tanda lain untuk Fosforus termasuk ketagihan minuman sejuk dan perkara-perkara yang menyegarkan, dan satu perkembangan yang jelas selepas tidur atau makan.

5. Plumbum

Jika orang yang mempamerkan masalah degeneratif saraf dan pembekuan arteri, ubat ini sering diberikan. Apabila berbaring di sudut kiri, berat di dada dan berdebar-debar sering buruk. Juga, masalah otot, lumpuh, dan contractures mungkin timbul. Orang itu boleh meliputi rekod minum mendalam dan 'hidup yang tinggi', yang mendapat bosan dan sedih apabila tidak berupaya dan memori fizikal masalah berlaku.

Tidak seperti ubat-ubatan preskripsi, penggunaan ubat homeopati boleh mengurangkan tekanan darah tinggi tanpa banyak kesan sampingan. Walau bagaimanapun, mereka yang berfikir tentang menggunakan tekanan darah tinggi ubat-ubatan homeopati harus sentiasa berunding pertama yang doktor mereka. Ini akan menghalang mereka daripada mendapatkan apa-apa komplikasi kerana beberapa teknik boleh contraindicated dengan ubat-ubatan lain.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar