Rabu, 11 November 2015

Melegakan Sakit Belakang Dengan Latihan Yoga Khas

Melegakan Sakit Belakang Dengan Latihan Yoga Khas

The Tension Sindrom Myositis (TMS) adalah punca utama sakit di bahagian yang berlainan di badan seperti leher, bahu, belakang, kaki dan punggung. Yang menghairankan, TMS adalah disebabkan bukan oleh kecacatan struktur, tetapi percubaan minda untuk mengekang emosi. Ini bukan untuk mengatakan bahawa sakit itu adalah semua dalam minda. Sebaliknya, minda mempunyai keupayaan untuk mencipta masalah fizikal sebenar yang boleh mendatangkan malapetaka pada saraf, otot, ligamen, atau tendon. A kecederaan badan boleh membawa kepada penyakit itu, tetapi ia tidak adalah punca kesakitan yang terhasil. Malah, minda pelencongan emosi ditindas ke dalam badan, dan ini mewujudkan sakit anda saraf, otot, ligamen, atau tendon.

Mujurlah, terdapat satu cara yang berkesan untuk benar-benar melegakan belakang senaman yoga kesakitan khas yang lebih rendah untuk masalah belakang.

Bagaimana anda tahu jika anda mempunyai postur yang baik? Berdiri dari cermin tinggi dan menimbulkan dengan cara biasa anda. Anda tidak perlu terkejut melihat bahu bulat dan jatuh ke hadapan manakala pelvis anda berpaling. Anda boleh pantat inci dengan ketinggian anda dengan segera hanya menjadi menolak pelvis anda ke hadapan dan menarik bahu anda kembali. Pusingan ke tepi dan mengulangi pose itu. Pastikan telinga, bahu, pinggul, lutut, dan pergelangan kaki dengan sempurna sejajar. Untuk beberapa ratus dolar, anda boleh mendapatkan analisis postur pada tulang belakang dan pusat terapi fizikal.

Peraturan nombor satu dalam melaksanakan pose yoga adalah bahawa sakit yang paling kecil adalah tanda bahawa sesuatu yang tidak kena dengan badan anda. Jika anda baru bermula dengan yoga, ia adalah dinasihatkan bahawa anda lakukan dalam di bawah pengawasan pengajar yoga yang berkelayakan dan mendengar apa yang dia menasihatkan anda.

Rawatan scoliosis termasuk menggunakan pendakap atau menjalani pembedahan. Pesakit lain cuba latihan, manipulasi kiropraktik, dan rangsangan otot elektrik. Senaman sahaja tidak boleh merawat scoliosis, tetapi ia sangat boleh membantu dalam memastikan kesihatan yang baik.

Tidak ada komentar:

Poskan Komentar