Rabu, 11 November 2015

Memperkenalkan Rolfing Sebagai Cara untuk Mencapai Berfungsi Bersepadu Fizikal

Memperkenalkan Rolfing Sebagai Cara untuk Mencapai Berfungsi Bersepadu Fizikal

Memperkenalkan Rolfing sebagai kaedah terapi untuk mencapai fungsi fizikal bersepadu melalui:

Penjajaran dan pengimbangan struktur dan bentuk tubuh manusia
Peningkatan fungsi fizikal yang lebih cekap
Penghapusan sakit
Meningkatkan julat pergerakan dan untuk mencapai
Keputusan umumnya bermanfaat.
Rolfing, pertama yang dibangunkan oleh Dr Ida Rolf, di peringkat antarabangsa yang dikenali sebagai cara yang selamat untuk mengatasi tekanan dan ketidakseimbangan fizikal yang disimpan di dalam tubuh manusia. Apabila penjajaran sempurna, setiap fungsi bahagian badan dalam kira-kira berhubung dengan keseluruhannya dengan cara yang bersepadu. Jika ini terganggu melalui kesan-kesan graviti dari masa ke masa, trauma fizikal dan kesihatan yang tidak baik, hasilnya boleh menjadi tekanan, kehilangan mobiliti dan kesakitan.

Manusia bergerak dalam kedudukan tegak dan berfungsi dalam satah menegak. Tubuh manusia menggunakan otot dilampirkan oleh tendon tulang dan tisu-tisu lain dalam rangkaian untuk membentuk satu keseluruhan fizikal bersepadu di mana semua bahagian boleh berfungsi dengan cara yang seimbang untuk mengekalkan postur yang diperlukan untuk berfungsi menegak. Tisu penghubung yang dipanggil fascia di bawah kulit menyimpan badan dalam bentuk.

Keseimbangan fizikal boleh diganggu melalui kurang bersenam, kesan-kesan kesihatan yang tidak baik, graviti dan trauma fizikal.

Menjajar semula postur dan mengimbangi semula struktur fizikal badan, adalah proses beransur-ansur otot semula mendidik dan tisu penghubung berfungsi dengan lebih cekap. Ini dilakukan dengan cara fizikal regangan dan membimbing tendon yang diikat otot untuk struktur rangka. Pesakit bekerjasama melalui pernafasan, pergerakan dan ketegangan melepaskan. Kursus penuh biasanya melibatkan sepuluh mingguan 1-2 sesi jam.

Keputusan bertambah baik postur menyelaraskan semula sebagai pelarasan fizikal badan dari kepala hingga ke kaki. Akibatnya, ketegangan dan tekanan dilepaskan dan kesakitan lega di bahagian-bahagian badan seperti leher, bahu belakang, pinggang dan lutut, dan lain-lain

Ketegangan dan pengurangan ketegangan di seluruh badan, keputusan lagi sering pengurangan kesakitan, meningkatkan kelembutan dan peningkatan dalam julat pergerakan.

Kerja-kerja fascia di bawah kulit memperbaiki bentuk badan.

Ada yang percaya bahawa tubuh menyimpan ketegangan emosi dan Rolfing boleh membantu untuk melepaskan ini meninggalkan pesakit berasa lebih bahagia dan lebih positif.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar