Rabu, 11 November 2015

Yang Remedy Sembelit Adakah Hak Untuk Anda? - Tips Mengetahui Rawatan Right

Yang Remedy Sembelit Adakah Hak Untuk Anda? - Tips Mengetahui Rawatan Right

Buang air besar kerap adalah satu gangguan dan benar-benar tidak selesa. Seseorang sembelit mengeluarkan kotoran dengan banyak meneran kerana najis keras dan kering. Kembung dan gas adalah masalah-masalah lain yang mengiringi gangguan ini. Nasib baik, anda boleh mencari ubat sembelit yang pasti boleh mengurangkan ketidakselesaan.

Sembelit tidak sama untuk semua orang yang adalah mengapa terdapat pelbagai ubat sembelit boleh didapati. Kebanyakan masa, mengetahui punca buang air besar jarang membawa kepada penawar yang betul.

Apa ubat sembelit yang terbaik untuk anda?

Air

Sebaik sahaja anda mengalami tanda-tanda-tanda masalah ini, meningkatkan pengambilan air anda serta-merta. Gejala termasuk tidak mempunyai apa-apa buang air besar di lebih daripada 3 hari, kesukaran membuang air besar dan rasa pemindahan tidak lengkap.

Minum banyak air merupakan ubat sembelit yang benar-benar berkesan dan dapat memberikan hasil yang segera. Membuat ia satu tabiat untuk menjaga tubuh anda terhidrat boleh menghalang pergerakan usus yang tidak kerap.

Fiber

Fiber merupakan ubat sembelit yang boleh diambil sama ada melalui sumber makanan atau daripada makanan tambahan. Sumber makanan termasuk buah-buahan dan sayur-sayuran kursus dan daripada produk bijirin (aprikot, pisang, epal, brokoli, lobak merah, oat, beras perang, dan lain-lain).

Serat pemakanan seperti methylcellulose, polycarbophil, serbuk bran, Psyllium sekam dan guargum boleh dicampur dengan air atau diambil dalam bentuk pil.

Julap osmosis

Ini adalah ubat sembelit yang boleh membantu individu yang mempunyai najis keras yang perlahan dan sukar untuk lulus. Sebagai penawar, julap osmosis meningkatkan air di dalam usus yang melembutkan najis. Rawatan ini boleh menghasilkan keputusan dalam masa 24 jam atau kurang. Julap biasa ialah Epsom garam dan susu magnesia.

Najis Softeners

Ubat-ubatan sembelit boleh diambil melalui dubur dan kerja-kerja dalam secepat 20 minit. Anda perlu berhati-hati apabila mengambil pelembut najis namun ia boleh menyebabkan loya, kekejangan dan muntah serta mengganggu pergerakan usus semula jadi apabila didera.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar