Rabu, 11 November 2015

Merawat Sciatica Di Rumah

Merawat Sciatica Di Rumah

Adakah anda berjuang dari sciatica? Jika ya, maka ubat melegakan kesakitan boleh menjadi satu pilihan yang jelas untuk menangani masalah ini. Walaupun ubat ini berkesan, mereka tidak benar-benar penyelesaian yang selamat kepada masalah ini. Majoriti ubat-ubatan ini adalah disertai dengan beberapa atau kesan-kesan negatif yang lain, yang boleh membuktikan untuk menjadi merosakkan dalam jangka masa panjang. Jika anda tidak mahu untuk menangani kesan-kesan sampingan yang tidak diingini, mencuba rawatan rumah beberapa untuk sciatica boleh menjadi idea yang cemerlang.

Pertama ubat rumah mudah adalah bawang putih. Sekiranya anda mahu anda boleh menggunakannya mentah atau jika tidak, anda boleh memilih untuk susu bawang putih. Susu Bawang putih adalah mudah untuk membuat. Semua yang anda perlu lakukan adalah membuat pes dua ulas bawang putih dan kemudian campurkan ke dalam setengah cawan susu. Minum susu ini dua kali dalam satu hari untuk melihat keputusan yang menakjubkan dalam masa seminggu. Susu Bawang putih didapati sangat berfaedah dalam rawatan sciatica.

Walaupun bawang putih adalah sangat berkesan dalam merawat sciatica, ia lebih berkesan apabila dimakan dengan vitamin B1 dan vitamin B kompleks. Barangan makanan yang mengandungi vitamin B kompleks adalah disyorkan untuk orang yang bergelut dengan sciatica. Barang-barang ini makanan adalah pisang, bayam, kacang soya, hati, daging lembu, kacang dan kacang hijau. Salad dengan selada air dan pasli juga membantu dalam merawat isu ini.

Terdapat sudah banyak jus yang boleh membantu anda pertempuran sciatica secara semula jadi. Jus kentang dan saderi daun terkenal untuk menyampaikan sciatica melegakan kesakitan. Campurkan 2 jus dalam jumlah yang sama dan minum mereka setiap hari. Adalah dicadangkan bahawa anda mempunyai sekurang-kurangnya 10 auns jus ini setiap hari untuk faedah tertinggi. Anda juga boleh cuba menambah lobak merah dan jus ubi bit untuk meningkatkan kekuatan dan rasa jus ini. Bagi mereka yang tidak mempunyai rasa jus saderi memujuk cukup boleh cuba minum teh saderi sebaliknya. Jus Elderberry juga berfungsi dengan baik dalam merawat masalah ini. Ia berfungsi sebagai relaxant otot dan mengurangkan gejala sciatica. Jika tidak, anda juga boleh cuba teh elderberry.

Tuam lobak pedas merupakan satu lagi ubat yang hebat untuk merawat sciatica. Ia tidak digunakan secara dalaman tetapi sebaliknya digunakan di atas kawasan yang terjejas. Apabila digunakan, ia mencerahkan kesakitan dan bengkak. Ia menawarkan rangsangan pada saraf sciatic menyebabkan bantuan segera.

Orang-orang berjuang dari sciatica patut tahu bahawa air juga sangat berguna dalam merawat ia. Salah satu daripada sifat air adalah bahawa ia meningkatkan peredaran dalam urat, memberi kelegaan kesakitan. Jadi, mandi panas yang panjang diikuti dengan mandi air sejuk kecil. Dengan itu anda boleh menggunakan memampatkan panas dan sejuk pada masa yang sama. Peningkatan peredaran darah memotong kembali gejala segera.

Memilih ini rawatan rumah mudah tetapi amat berkesan dan anda mungkin menyembuhkan sciatica dengan cara yang benar-benar selamat.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar