Rabu, 11 November 2015

Cara Untuk Menghilangkan Dari Sembelit

Cara Untuk Menghilangkan Dari Sembelit

Ia keji yang majoriti penduduk pergi ke doktor mereka ke atas aduan sembelit. Satu fakta yang ironis. Jika orang yang pernah akan belajar dan cuba untuk berhenti makan penagih dan menumpukan perhatian kepada pemakanan yang seimbang dengan banyak serat, tidak sesen pun akan pernah hilang pada gejala ini.

Terdapat beberapa ubat-ubatan rumah semula jadi yang boleh membantu anda menjaga doktor keluar dari tapak. Yang jelas dan penting adalah mengambil serat dalam semua diet anda, ia mengurangkan tempoh kira transit tahi dari 3 hari hingga 1 ½ hari. Pastikan untuk mengambil roti gandum, bijirin dan pasta.

Minum segelas air suam dengan satu sudu teh madu dan jus lemon pada waktu pagi sebelum mengambil apa-apa lagi akan menjadi satu sentuhan malaikat pada anda. Kismis, buah tin, kurma atau prun dalam bantuan diet anda dalam melegakan sembelit kronik. Makan di beberapa gram kurangnya anggur setiap hari akan membantu dalam menyembuhkan gejala, bahan-bahan yang digabungkan seperti selulosa, gula dan organik yang terdapat dalam anggur menjadikan ia satu buah-buahan penting julap. Di samping itu, buah-buahan Bael adalah satu lagi julap seumpamanya dan dianggap buah yang terbaik semulajadi yang membersihkan usus. Ia mempunyai sentuhan ajaib untuk menghilangkan perkara itu tahi.

Selepas hari yang panjang dan sebelum tidur memastikan untuk mengambil 3 sudu teh psyllium husk ke dalam secawan susu panas. Cuba juga untuk menggantikan beras putih dengan beras perang dan sentiasa mengambil bijirin serat. Makanan yang terlalu matang, peti sejuk atau dalam tin (dipelihara) perlu digalakkan menentang.

Ubat-ubatan dan herba semulajadi juga alternatif untuk mengubati sembelit. Selepas pembersihan sembelit berkesan kolon adalah penting untuk benar-benar melegakan kesakitan yang jauh dan membawa masuk melegakan abad. Hidroterapi kolon atau pengairan kolon bukanlah satu inisiatif baru yang dengan tidak syak lagi telah terbukti menjadi penawar manfaat kepada gejala sembelit kronik. Peralatan Enema juga digunakan untuk menangani masalah tersebut.

Makanan tambahan herba semula jadi telah terbukti berkesan dalam pengosongan usus; walaupun tidak cukup berkesan dalam pembersihan mereka membuang toksik terkumpul daripada kolon. Mereka menyebabkan penguncupan yang menyediakan ubat yang baik untuk masalah jangka masa panjang. Contoh ialah Triphala itu ('tiga buah-buahan') sejenis herba yang berasal dari India, herba ini yang pergi lebih jauh dan membuang toksin terdapat dalam hati, ia juga mengurangkan kolesterol dan tekanan darah tinggi.

Julap adalah berguna untuk rawatan jangka pendek seperti merawat khidmat sementara. Ini adalah kerana -effects sampingan yang berkaitan dengan mereka, seperti dehidrasi dan kehilangan otot sekitar lapisan usus besar.

Terdapat beberapa julap yang terdapat di kaunter. Sebagai contoh, Bulk membentuk julap menarik air ke dalam najis untuk menjadikan mereka lembut, besar dan harta alih. Contoh ialah psyllium itu. Pelincir julap bantuan kot permukaan najis supaya mereka keluar dengan mudah. Saline julap menarik bendalir ke dalam usus daripada tisu berdekatan, ini melembutkan najis dan menjadikan usus memindahkan mereka keluar. Contoh ialah glikol polietilena (-milk glycolax magnesia)

Julap perangsang agak maju, ia menyebabkan usus mengecut untuk bergerak najis keluar. Jenis ini amat dinasihatkan menentang kerana ia boleh menyebabkan otot kolon untuk kehilangan nada semula jadi dan 'lupa' bagaimana untuk menolak najis keluar secara semula jadi.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar