Rabu, 11 November 2015

Cara-cara untuk melegakan sakit tekak

Cara-cara untuk melegakan sakit tekak

Sakit tekak boleh disebabkan oleh pelbagai masalah. Mereka boleh membuat bercakap menyakitkan dan menyebabkan anda menggigil kesakitan apabila anda batuk. Lega adalah keutamaan, dan terdapat banyak kaedah untuk dipilih.

Cherry Bark: Kulit kayu dalaman ceri liar telah menjadi rawatan untuk sakit tekak selama beribu-ribu tahun. Sebab ia berfungsi adalah sianida. Walaupun banyak ia boleh membawa maut, jumlah yang kecil yang terdapat di kulit ini hanya berhenti refleks batuk. Adalah lebih baik untuk membolehkan pengamal herba berkelayakan menyediakan, kerana anda tidak mahu mempunyai terlalu banyak.

Eucalyptus: Seperti yang anda mungkin boleh memberitahu dari pakej penurunan batuk, minyak pati pokok ini boleh membantu menangani gejala-gejala ini. Minyak ini sangat kuat. Terdapat had umur di atasnya; kanak-kanak di bawah dua tidak boleh menelan atau mempunyai minyak yang digunakan di sekeliling mereka. Kanak-kanak di bawah enam tidak boleh menelan ia, walaupun dalam penurunan batuk.

Madu & Lemon: Ini adalah salah satu ubat yang kebanyakan kanak-kanak benar-benar menikmati. Campurkan bahagian yang sama madu dan lemon, kemudian memberikannya dalam dos sudu seperti yang diperlukan. Satu perkataan-hati, ini tidak perlu diberikan kepada kanak-kanak di bawah dua.

Licorice dan Marshmallow: bercampur atau digunakan secara berasingan, sifat herba ini adalah untuk kot tekak anda supaya anda tidak merasa sakit dan anda boleh menghentikan batuk. Jika anda mempunyai tekanan darah tinggi, menggunakan hanya Marshmallow. Juga, jangan mengambil julap dengan kilang kerana ia boleh menyebabkan masalah kesihatan yang serius.

Teh Sejuk Mary: Campuran allspice, kayu manis dan bunga cengkih direbus bersama-sama selama kira-kira dua puluh minit boleh memberikan ubat lazat. Jika ia adalah untuk batuk sahaja, sambil menambah halia akan berguna. Jika anda seorang pesakit kencing manis, semak dengan doktor anda sebelum menggunakan kayu manis, kerana ia boleh menurunkan paras gula darah anda. Jika anda diberi lampu hijau, pastikan untuk memeriksa kadar gula anda dengan kerap.

Air Garam: Campuran ini adalah satu sudu teh garam dalam segelas air panas. Kacau sehingga ia cair, kemudian berkumur dengannya. Jangan telan, kerana ia boleh melakukan perkara-perkara jahat ke perut anda.

Ada kalanya ubat-ubatan rumah tidak mencukupi. Gejala yang perlu mencari untuk membuat penentuan ini termasuk sakit yang berlangsung selama lebih daripada dua minggu, demam panas mengiringi itu, atau jika anda telah berwarna kahak apabila anda batuk atau meniup hidung anda. Juga, jika ia seolah-olah menjadi lebih baik, maka tiba-tiba menjadi lebih teruk, itu adalah satu tanda bahaya.

Bawah mana-mana keadaan ini, membuat janji temu dengan doktor anda. Anda mungkin telah membangunkan jangkitan yang perlu ubat untuk mendapatkan lebih. Pastikan doktor itu tahu apa-apa ubat-ubatan atau makanan tambahan yang anda gunakan untuk mengelakkan interaksi ubat / herba.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar