Rabu, 11 November 2015

Diari seorang Peroksida-aholic: Saya tidak Pergi Hari Tanpa Ia

Diari seorang Peroksida-aholic: Saya tidak Pergi Hari Tanpa Ia

"Hello. Nama saya Catherine, dan saya adalah seorang peroksida aholic".

Saya telah menggunakan peroksida kerana saya adalah seorang kanak-kanak. Memori pertama saya penggunaan peroksida adalah ibu saya keluar botol peroksida untuk mencurahkan ke atas lutut dikikis saya selepas kejatuhan. Pada mulanya saya tidak suka peroksida. Saya akan membuang patut, berfikir ia akan menyengat, dan ia biasanya lakukan, tetapi mungkin tidak lebih daripada air kosong akan mempunyai. Saya tidak akan mengakui ia ketika itu, tetapi saya juga sejenis berharap kepadanya. Kotoran menggelegak keluar dari luka saya kedua-dua terkejut dan terpesona saya. Saya tidak pernah memahami mengapa ia dipam, tetapi ia pasti menyeronokkan untuk menonton.

Kebanyakan orang mengambil botol mereka peroksida, menggunakannya sekali-sekala dan kemudian meletakkan ia jauh, tidak mempunyai petunjuk apa yang mereka hanya digunakan. Jadi apa sebenarnya peroksida? Mempunyai fikiran yang ingin tahu, saya membuat keputusan untuk mengetahui. Ternyata peroksida adalah semata-mata air dan oksigen. Perkara yang membezakan peroksida dari air kosong adalah bahawa ia mempunyai molekul menambah oksigen. Air adalah "H20", peroksida adalah "H202". Oksigen menggalakkan penyembuhan, membunuh bakteria, adalah pencegahan penyakit, melambatkan penuaan, serta banyak faedah lain.

Penggunaan peroksida untuk pertolongan cemas adalah sesuatu yang baru kepada kebanyakan kita. Tetapi manakala botol peroksida duduk dalam kabinet bilik mandi kami menunggu untuk kecemasan pertolongan cemas yang akan datang, kita terlepas ia banyak manfaat dan tujuan lain. Saya akan berkongsi di sini beberapa kegunaan bukan tradisional untuk hidrogen peroksida. Saya rasa anda akan menjadi seperti teruja kerana saya sebaik sahaja anda lihat berapa banyak cara anda boleh menggunakan hidrogen peroksida untuk kesihatan.

Dalam lawatan terakhir saya gigi saya diberitahu bahawa saya mempunyai penyakit gusi dan satu-satunya cara untuk membersihkan ia adalah untuk menjadualkan prosedur periodontal sangat luas dan mahal. Prosedur ini kelihatan agak menyakitkan - untuk kedua-dua gusi saya dan pocketbook saya. Tidak mempunyai insurans pergigian, saya membuat keputusan untuk menyelidik cara semula jadi untuk meningkatkan gusi. Saya mendapati peroksida disenaraikan sebagai membantu. Saya mula dengan menuang sedikit kedai ubat 3% peroksida pada berus gigi saya, maka ditaburkan baking soda di atas. Saya menggosok gigi saya 3 kali sehari dengan penyelesaian ini, memastikan berus gigi saya pun turun ke dalam gusi. Anda juga boleh melakukan satu minit peroksida satu "bilas" betul sebelum tidur, selepas memberus gigi, untuk manfaat tambahan. Walaupun sesetengah orang bimbang tentang hakisan enamel daripada ini, ia secara umumnya diluluskan oleh kebanyakan doktor gigi. Ibu saya telah menggunakan peroksida untuk pencuci mulut selama lebih daripada 20 tahun dan mempunyai gigi yang besar dan gusi. Jadi kembali kepada penyakit gusi saya. Apa yang berlaku sejak beberapa minggu akan datang adalah tidak kurang daripada satu keajaiban kepada saya. Bukan sahaja gusi saya membersihkan masa kira-kira 10 hari, tetapi gigi bawah saya depan, yang saya telah melihat telah mula bersandar dan kelihatan sedikit bengkok, diluruskan! Saya hanya boleh meneka bahawa gusi dilemahkan oleh jangkitan dan tidak memegang gigi di tempat sebelum ini. Perkara seterusnya yang hebat yang saya perhatikan adalah bahawa saya mempunyai gigi yang sangat putih sebagai kesan sampingan. Saya hanya menyimpan $ 200 pada kerja periodontal dan satu lagi $ 200 untuk gigi pemutihan. Ok, jadi sekarang saya ketagih. Jika peroksida boleh melakukan ini untuk gigi dan gusi saya, apa yang lain ia boleh buat?

Saya membaca bahawa 3% peroksida digunakan kekuatan penuh topically untuk sendi melegakan sakit-sakit badan. Saya tahu saya perlu cuba ini. Mencurah peroksida ke bola kapas seolah-olah seperti kesakitan itu sendiri, jadi saya mendapat botol semburan plastik yang jelas dari kedai dolar tempatan dan dipindahkan muncung semburan dari botol ini kepada sebotol 32 auns 3% hidrogen peroksida - ia sesuai dengan sempurna !. Sebab saya lakukan ini adalah bahawa peroksida mesti kekal dalam botol yang gelap dan disimpan di tempat yang sejuk untuk kekal aktif dan berkesan. Sebelum saya masuk tidur pada malam itu, saya disembur lutut saya dan sendi bahu dan disapu dalam. Berhati-hati untuk mengelakkan rambut anda dan mata anda. Peroksida tidak akan mengotorkan pakaian anda, jadi jangan bimbang pakaian tidur anda. Malam itu saya tidur lebih baik daripada saya dalam peringkat umur tanpa biasa sakit, sakit, keresahan untuk mendapatkan selesa. Oleh kerana saya telah mendapati bahawa saya boleh mencampurkan 1/2 botol 99% gel lidah buaya dengan peroksida (jumlah yang sama setiap satu) dan sapu ini ke sakit sendi. Ia berfungsi besar dan saya secara peribadi lebih suka kepada semburan peroksida. Ini campuran aloe juga kerja-kerja besar untuk wajah moisturizer..the oksigen daripada peroksida menjadikan kulit anda kelihatan hebat! Elakkan kening melainkan jika anda mahu mereka untuk meringankan. Pastikan anda menyimpan campuran aloe / peroksida di tempat yang gelap sejuk, atau menyimpannya dalam bekas yang gelap untuk menjaga peroksida anda aktif.

Saya telah mempunyai masalah dengan kaki saya sakit perkara pertama pada waktu pagi dan lebih-lebih lagi pada akhir hari. Saya yakin diri saya sendiri bahawa memakai kasut tumit tinggi selama lebih daripada 20 tahun adalah sama sekali tidak berkaitan dengan masalah kaki ini. Saya dapat menafikan punca, tetapi saya tidak dapat menafikan rasa sakit di kaki saya. Dalam kajian saya untuk mencari penyelesaian, saya membaca bahawa 75% rakyat Amerika akan mengalami masalah kaki dalam hidup mereka. Rupa-rupanya saya tidak bersendirian dalam kesakitan kaki saya. Walaupun ia adalah baik untuk mengetahui bahawa saya tidak mengalami bersendirian, fakta ini tidak melegakan rasa sakit di kaki saya. Ia telah berkata bahawa apabila kaki anda merasa buruk, segala-galanya berasa buruk. Bangun terpincang-pincang pada waktu pagi, atau tidak dapat membeli-belah di pusat membeli-belah selama yang anda suka ... sekarang itulah hari yang buruk! Demikian boleh peroksida membantu kakiku? Ternyata ia could..and sebenarnya melakukannya. Saya memutuskan untuk mencuba mandian kaki peroksida. Dapatkan besen plastik (sekali lagi saya mendapati saya di kedai dolar), tambah satu pain 3% peroksida, satu cawan cuka epal cider dan air panas untuk mengisi lembangan kaki kira-kira setengah penuh, hanya cukup untuk menampung kaki anda. Pastikan anda menggunakan air yang ditapis atau peroksida akan berinteraksi dengan klorin, dan anda kehilangan keuntungan anda. Jika anda tidak mempunyai air yang ditapis, rebus air anda terlebih dahulu dan kemudian menambah lembangan selepas ia sejuk sedikit. Rendam kaki anda dalam penyelesaian ini sekurang-kurangnya sekali seminggu (atau lebih jika anda mempunyai masa) selama kira-kira 30 minit, dan anda akan terkejut dengan hasilnya. Bukan sahaja akan sakit, sakit dan bengkak lega, kaki anda akan menjadi lembut dan seperti sutera. Saya menggunakan peroksida gel lidah buaya saya sebagai susulan kepada kaki rendam selama manfaat tambahan. Ini mandi kaki juga kerja-kerja besar untuk membersihkan kaki makan air.

Keluarga saya digunakan untuk saya bermula kebanyakan ayat-Ku dengan frasa "adakah anda tahu bahawa peroksida boleh digunakan untuk ...."

Dengan kegunaan yang besar saya menemui untuk peroksida, yang tidak akan berubah bila-bila masa tidak lama lagi.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar