Rabu, 11 November 2015

Hiperhidrosis axillary Rawatan kepada peluh yang berjaya Life Percuma!

Hiperhidrosis axillary Rawatan kepada peluh yang berjaya Life Percuma!

Hiperhidrosis axillary dikenali sebagai terlalu aktif berpeluh ketiak. Ia menyebabkan kejanggalan di kalangan orang dewasa kerana peluh yang tinggi dan bau. Ini tidak perlu menjadi sebab untuk pengeluaran sosial. Dunia perubatan menawarkan pelbagai pilihan rawatan hiperhidrosis axillary. Saya juga akan membincangkan langkah demi langkah panduan semula jadi yang telah membantu saya menghilangkan masalah peluh berlebihan saya.

Terdapat beberapa sebab-sebab yang menyebabkan berpeluh, seperti haba, saraf, emosi, dan metabolik. Walaupun dengan sebab-sebab ini, axillary hiperhidrosis boleh berlaku di kalangan orang dewasa yang sihat. Punca tepat ini tidak diketahui, tetapi profesional perubatan sedang mengkaji pelbagai pilihan rawatan.

Kedai ubat yang paling mengiklankan sejak antiperspirants kaunter. Ini antiperspirants termasuk aluminium klorida yang menahan saluran peluh daripada bekerja. Ini antiperspirants sentiasa pilihan rawatan utama kerana ketersediaan serta-merta. Jika ini tidak memberi kelegaan, ada juga antiperspirants kekuatan preskripsi. Mereka bersedia daripada aluminium klorida hexahydrate, versi yang lebih sukar daripada kedai membeli jenama.

Beberapa profesional perubatan dapat menetapkan ubat-ubatan lisan untuk menghentikan peluh berlebihan. Glycopyrrolate (Robinul generik), ubat yang biasa ditetapkan, berhenti berpeluh. Tetapi, seperti majoriti ubat-ubatan oral, ia datang dengan kesan sampingan yang negatif. Ubat-ubatan ini sering disyorkan hanya untuk mereka yang mengalami bentuk yang teruk keadaan ini.

Terdapat bentuk tambahan rawatan yang digunakan. Sesetengah individu memilih suntikan Botox untuk rawatan. Suntikan Botulism toksin dimasukkan ke ketiak boleh menghalang kelenjar peluh dari berfungsi dengan betul. Teknik ini baru-baru ini mendapat Amerika Syarikat Pentadbiran Makanan dan Dadah. Pilihan pembedahan yang mungkin; Walau bagaimanapun, ia dianggap sebagai pilihan terakhir. Pakar Bedah menghilangkan sebahagian daripada saraf yang bertanggungjawab untuk menghasilkan peluh melalui prosedur yang dikenali sebagai simpatektomi toraks. Tetapi ini adalah satu prosedur berisiko tinggi yang boleh menyebabkan jantung dan paru-paru akan datang.

Rawatan ini bukan hanya bekerja untuk menyelesaikan kesan sampingan fizikal, tetapi psikologi juga. Keadaan perubatan sering boleh menyebabkan kemurungan, kebimbangan dan tekanan. Dengan rawatan ini, individu boleh kembali kepada gaya hidup seharian. Secara peribadi, saya berjaya menghilangkan semua masalah peluh saya dengan langkah demi langkah panduan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar