Rabu, 11 November 2015

Fibroymalgia Rawatan - Fibromyalgia Pesakit Semoga Lebih suka Upper serviks Chiropractic Care (NUCCA)

Fibroymalgia Rawatan - Fibromyalgia Pesakit Semoga Lebih suka Upper serviks Chiropractic Care (NUCCA)

Apakah fibromyalgia berasa seperti?

Fibromyalgia adalah sekumpulan gejala yang berkaitan dan sering mengelirukan. Sakit otot sengit dengan mata sakit berbeza dalam otot utama di seluruh badan adalah mercu tanda fibromyalgia. Ini adalah klasik "kawasan panas fibro" dan biasanya dikehendaki mempunyai diagnosis fibromyalgia. Dalam sesetengah pesakit suar-up mata ini adalah begitu teruk bahawa mereka hanya dapat disentuh dengan tekanan ringan, jika mereka boleh disentuh sama sekali. Selain corak ini diramal sakit, pesakit fibromyalgia sering mempunyai sakit kepala, cepat marah usus, insomnia, keletihan, kebas di tangan dan kaki. Bergantung kepada apa yang kumpulan gejala yang pengalaman pesakit, fibromyalgia boleh menjadi sangat melemahkan setiap hari, atau menjadi yang berterusan, tetapi terkawal, kegusaran.

Di manakah fibromyalgia datang?

Dari perspektif perubatan moden, tidak ada sebab yang tunggal yang dikenali fibromyalgia. Memandangkan pengalaman yang berbeza-beza bahawa pesakit dengan ini "sindrom" mempunyai, ini masuk akal, tetapi kekurangan ini penyebab tunggal sering mengecewakan untuk pesakit fibromyalgia. Mereka mahu tahu apa yang perlu menetapkan supaya mereka dapat merasakan normal. Walau bagaimanapun, pada hakikatnya, koktel perubahan gaya hidup dan pilihan penjagaan mungkin diperlukan untuk membantu tubuh mengatasi kebanyakan corak fibro itu. Mencari kombinasi ini buat mengambil masa, kesabaran, dan komitmen untuk perjalanan jarak jauh untuk melihat pakar dalam penjagaan fibro.

Laporan pesakit fibromyalgia mengalami manfaat dari banyak campur tangan berikut: ubat-ubatan preskripsi, terapi manual seperti urut, terapi fizikal, dan penjagaan kiropraktik, dan terapi pemakanan, termasuk perubahan diet dan penggunaan makanan tambahan tertentu dan protokol pembersihan.

Mengapa atas serviks kiropraktik masuk akal untuk fibromyalgia?

Kajian terkini ke dalam asal-usul corak yang unik fibromyalgia sakit otot menunjukkan bahawa terdapat salah faham di antara sistem saraf dan sistem otot badan. Ia adalah seolah-olah sistem saraf adalah menolak isyarat yang berlebihan dan tenaga ke dalam sistem otot badan, menyebabkan pengumpulan ketegangan dan asid laktik. Strategi baru-baru ini dalam rawatan farmaseutikal fibromyalgia termasuk ubat-ubatan yang mengubah dan menekan pusat sistem saraf tembakan untuk sebab ini yang tepat.

Oleh kerana keupayaan untuk mempengaruhi sistem saraf dan ketegangan otot di seluruh badan, ramai pesakit fibromyalgia mendapati bantuan yang signifikan dengan penjagaan kiropraktik serviks atas. Upper penjagaan kiropraktik serviks menawarkan pembetulan lembut disfungsi bersama yang berlaku pada sendi unik antara kepala dan leher. Adalah dipercayai bahawa ini ketidaksejajaran tulang belakang serviks atas menyebabkan salah faham antara otak dan badan, yang mempengaruhi pesakit yang berbeza dengan cara yang berbeza. Persimpangan antara kepala dan tengkorak adalah sangat unik kerana ia terletak hanya di bawah mana batang otak yang lebih rendah menjadi saraf tunjang, dan sistem saraf mempunyai ketumpatan yang tinggi reseptor di kawasan itu untuk mengesan dan menyokong kedudukan kepala. Satu salah jajaran serviks atas, yang dikenali sebagai Kompleks subluxation Atlas oleh Upper serviks Chiropractic Association Negara (NUCCA), boleh difahami menyebabkan "pendek" dalam pendawaian badan.

Walaupun trauma emosi, ketidakseimbangan pemakanan, dan kurangnya gerakan dan latihan semua boleh memainkan peranan dalam fibromyalgia, pesakit yang menerima lembut atas pembetulan chiropractor pangkal rahim sering melaporkan peningkatan yang ketara dalam beberapa bulan pertama selepas memulakan rawatan. Peningkatan ini adalah selalunya cukup untuk membantu mereka mengambil-alih pengurusan fibromyalgia mereka sendiri, memberi tumpuan kepada keseimbangan pemakanan dan senaman. Oleh kerana sifat lembut penjagaan, dan pengaruhnya dalam sistem saraf, penjagaan kiropraktik serviks atas boleh menjadi pilihan pilihan pesakit fibromyalgia.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar