Rabu, 11 November 2015

Penghapusan salisilat sebagai alternatif kepada ubat-ubatan preskripsi untuk ADHD

Penghapusan salisilat sebagai alternatif kepada ubat-ubatan preskripsi untuk ADHD

Satu alternatif kepada Ritalin yang telah membantu ramai kanak-kanak adalah diet Feingold, yang dibangunkan oleh Benjamin Feingold, MD. Teori diet ini adalah bahawa kanak-kanak boleh menjadi sensitif atau mempunyai sikap tidak bertoleransi terhadap salisilat dan bahan tambahan tiruan. Salisilat adalah bahan kimia semulajadi yang dihasilkan oleh tumbuh-tumbuhan dan yang berkaitan dengan aspirin, derivatif asid salisilik. Tumbuh-tumbuhan mengeluarkan asid salisilat sebagai perlindungan dalam alam semula jadi dari serangga, jadi walaupun salisilat berasal dari makanan yang sihat, sesetengah kanak-kanak mempunyai masalah untuk bertolak ansur dengan jumlah yang lebih kecil. Juga dalam diet Feingold yang menghapuskan bahan tambahan sintetik, pewarna dan bahan kimia yang sama dalam makanan yang diproses juga telah membantu ramai kanak-kanak.

Adalah dianggarkan bahawa sebanyak 25% daripada kanak-kanak mungkin sensitif kepada salisilat. Mereka mungkin boleh bertolak ansur dengan beberapa makanan yang mengandungi salisilat dan bukan yang lain terutamanya kerana jumlah yang boleh berbeza dengan ketara walaupun dalam makanan yang sama. Jika anda berminat terdapat laman web yang ada yang menyenaraikan pelbagai peringkat dalam makanan tertentu. Sesetengah makanan dari keluarga buah epal, avokado, beri biru, tarikh, kiwi, pic, raspberry, buah ara, anggur, plum, strawberi, ceri, anggur, dan prun. Sayur-sayuran seperti bunga kubis, timun, cendawan, radishes, terung, bayam, zucchini dan brokoli. Turut termasuk adalah beberapa keju, rempah kering, pes tomato dan sos, cuka, kicap, jem dan jeli.

Salisilat dalam banyak produk, ada yang lebih daripada yang lain. Yang berkaitan dengan kanak-kanak dan remaja dan digunakan di rumah yang kanak-kanak boleh terdedah adalah produk jerawat, mandi buih, produk pembersihan, bahan pencuci, minyak pati, penghawa kain, wangian, gula-gula, produk rambut, sesetengah produk herba, losyen, lozenges, ubat-ubatan, aspirin dan NSAID, Pepto-Bismol, pembersih kulit, sabun, pelindung matahari, dan makanan tambahan yang diperolehi daripada pinggul meningkat atau bioflavonoids, ubat gigi, krim topikal dan ketuat remover.

Sumber makanan lain yang boleh menyebabkan masalah yang berkaitan dengan alahan makanan yang beri, gandum hitam, coklat, kayu manis, buah limau, kelapa, jagung, produk tenusu, putih telur, kacang, kacang, mentega kacang, daging babi, kerang, soya, gula, tomato, gandum dan yis.

Alternatif lain untuk Ritalin yang telah menunjukkan keputusan yang luar biasa adalah pemakanan tambahan. Kanak-kanak dengan ADHD telah menunjukkan tahap yang rendah atau tidak wujud nutrien tertentu seperti magnesium dan asid lemak perlu. Terdapat juga ubat-ubatan homeopati boleh didapati dengan menggunakan formula yang direka khusus untuk ADHD bahawa ramai ibu bapa bersumpah dengan dan mereka kajian telah menunjukkan untuk bekerja dan ubat-ubatan dalam beberapa kes.

Alternatif Ritalin harus menjadi pertimbangan kerana isu-isu kesihatan yang negatif yang boleh mengakibatkan daripada kebanyakan mana-mana dadah preskripsi. Kadang-kadang pilihan yang terbaik boleh menjadi gabungan terapi. Bermula dengan pendekatan yang lebih sihat pertama; cuba diet, ujian alahan atau kaedah homoeopathic mungkin semua yang diperlukan. Jika anak anda akan menggunakan ubat preskripsi atau apa-apa remedi memberitahu doktor mengenai semua masalah kesihatan sebelum mengambil apa-apa ubat.

Kebimbangan utama sebelum rawatan dipilih adalah untuk mempunyai doktor berkelayakan melaksanakan bateri yang menyeluruh ujian. Pilih anda atau terapi anak anda dengan kesedaran, melihat semua pilihan anda sebelum mengambil ubat-ubatan kerana ia mungkin tidak salah satu yang sesuai untuk anak anda. Hanya perlu diingat bahawa alternatif kepada Ritalin dan ubat-ubatan yang keras yang lain boleh didapati.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar