Rabu, 11 November 2015

Yoga untuk kronik Back Pain Management

Yoga untuk kronik Back Pain Management

Kebanyakan kes sakit belakang adalah hasil daripada ketidakseimbangan otot, strain otot, dan herniasi bersama. Tetapi adakah anda tahu bahawa faktor-faktor emosi seperti marah, kemurungan, dan tekanan juga boleh menyebabkan kesakitan ini? Mengurus dan melegakan kesakitan adalah mungkin dengan jenis ini terapi kesakitan yang melibatkan senaman dan regangan. Terapi Relaksasi adalah berguna dan juga dalam mengurangkan tekanan emosi atau mental untuk mengurangkan kesakitan.

Terapi relaksasi terdiri daripada beberapa komponen, termasuk teknik pernafasan, strategi visualisasi, atau meditasi. Oleh itu, yoga boleh menjadi satu sistem yang berkesan untuk mengawal dan mengurangkan kesakitan ini. Ia adalah kerana komponen mental dan fizikal seperti pernafasan, bersantai, dan postur semuanya ditemui di yoga.

Selain itu, yoga menguruskan sakit belakang kronik dengan meningkatkan kekuatan dalam kumpulan otot utama belakang. Pengulangan konsisten kedudukan yoga boleh memberi otot anda dalam abs beberapa senaman. Jika anda memberi tumpuan kepada senaman otot-otot di bahagian abdomen dan belakang, sistem otot anda diperkukuhkan. Ini seterusnya, menyebabkan postur yang lebih baik dan melegakan kesakitan.

Ia adalah idea yang baik untuk mengamalkan yoga untuk mencegah dan melegakan kesakitan. Biasanya, yoga adalah disyorkan untuk orang yang mengalami kesakitan. Pelbagai jenis postur yoga membantu anda mengukuhkan dan menghulurkan semua kumpulan otot utama di belakang anda.

Sakit belakang adalah satu keadaan yang lazim disebabkan oleh otot belakang dan perut yang lemah serta postur yang lemah. Postur yoga mengurangkan ketegangan daripada otot belakang lemah dan ketat dengan meregangkan dan menguatkan mereka.

Adalah dimaklumkan bahawa anda mengamalkan senaman yoga ketika sedang dipantau oleh jurulatih yoga yang berkelayakan. Jika anda mempunyai sebarang masalah atau kesukaran dengan menimbulkan, anda perlu berunding dengan seorang pakar yoga. Seorang jurulatih yoga telah menjadi di sisi anda walaupun hanya dalam satu atau dua sesi supaya anda boleh mendapatkan bantuan untuk postur dan borang anda semasa latihan.

Tidak ada komentar:

Poskan Komentar