Rabu, 11 November 2015

Kebanyakan Pemulihan Berkesan Asli untuk Pundi hempedu Radang

Kebanyakan Pemulihan Berkesan Asli untuk Pundi hempedu Radang

Pundi hempedu adalah organ yang memainkan peranan utama dalam dalam penghadaman system.This organ terletak di t sebelah kanan abdomen, dan disembunyikan di bawah hati. Pundi hempedu menyimpan hempedu yang dihasilkan oleh hati untuk membantu memecahkan lemak dalam usus kecil.

Jika hempedu yang disimpan di dalam pundi hempedu mengandungi terlalu banyak kolesterol, maka ia boleh menyumbang kepada pembangunan batu hempedu. Keadaan Mei membawa kepada keradangan pundi hempedu. Anda boleh merawat tanda-tanda batu karang secara semula jadi di rumah anda sendiri. Ini langsung tidak melibatkan terlalu banyak kos.

Izinkan saya berkongsi dengan anda ubat semula jadi yang paling berkesan untuk keradangan pundi hempedu yang boleh anda cuba di rumah.

1) Pir: Anda boleh merawat keradangan di dalam pundi hempedu dengan makan pear. Walaupun memakan jus pir beberapa kali sehari akan membantu anda mendapatkan bantuan daripada tanda-tanda batu karang. Walaupun gejala salur hempedu menyakitkan dapat dielakkan.

2) Beets: Ia amat berkesan untuk mengambil jus bit untuk membersihkan pundi hempedu. Ini membantu walaupun orang-orang yang menderita dari salur hempedu terhalang. Ia adalah dinasihatkan untuk mengambil kira-kira 100 ml jus bit dua kali sehari. Ini akan melegakan anda keradangan ke tahap yang hebat.

3) Minyak Zaitun: Minyak zaitun semulajadi diekstrak adalah sangat berkesan dalam merawat batu karang. Pesakit perlu diberi kira-kira 30 ml minyak zaitun sebaik sahaja dia bangun pada waktu subuh. Ini perlu diikuti dengan kuantiti yang sama limau gedang atau jus lemon. Untuk mengubati semua tanda-tanda batu karang, koktel ini boleh dimakan selama beberapa minggu setiap pagi.

4) Minyak Bunga Matahari: Salah satu ubat semula jadi lain yang penting untuk keradangan pundi hempedu adalah minyak bunga matahari. Apa yang penting ialah minyak mesti bertapis dan mentah. Anda perlu mengambil yang sama minyak bunga matahari yang dinyatakan di atas minyak zaitun.

5) Dandelion: Anda juga boleh cuba ubat ini. Minum kira-kira 125 ml jus dandelion setiap hari. Ini akan menghalang gejala kanser saluran hempedu. Katakan pesakit membangunkan polip pundi hempedu dan gejala-gejala lain, maka dia perlu diberi jus dandelion yang bercampur dengan selada air. Ini benar-benar akan membantu.

6) Chicory: Anda boleh mengisar dan memakan akar chicory, bunga dan biji sebagai penawar semula jadi untuk merawat keradangan pundi hempedu. Ini amat berkesan untuk semua organ-organ yang berkaitan dengan merembeskan hempedu termasuk hati. Jika anda mempunyai gejala-gejala kanser hempedu saluran maka anda perlu mengambil chicory setiap hari.

7) Lobak: Lobak bertindak seperti pembersihan ejen bagi pundi hempedu. Mereka memberi manfaat walaupun pesakit menderita dari menyekat saluran hempedu. Pesakit perlu mengambil kira-kira 100 ml jus lobak merah dua kali dalam sehari. Ini akan melegakan keradangan di dalam pundi hempedu.

8) Enema dengan air hangat: Enema dengan air suam berkesan dalam menghapuskan bahan yang tidak diingini tahi yang boleh bertanggungjawab untuk salur hempedu terhalang.

9) Latihan: Ia adalah penting untuk menjalankan setiap hari. Satu regimen senaman yang betul perlu diguna pakai dan diikuti dengan bersungguh-sungguh. Ini membantu pengedaran dan menghalang apa-apa jenis tersumbat.

10) pek panas: Anda boleh meletakkan pek panas di kawasan-kawasan yang terjejas disebabkan oleh polip pundi hempedu. Ini akan mengurangkan rasa sakit yang ketara. Anda boleh memohon mereka untuk bahagian atas abdomen dan belakang.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar