Kamis, 12 November 2015

Neurofeedback Boleh Membantu Meningkatkan Prestasi Anda

Neurofeedback Boleh Membantu Meningkatkan Prestasi Anda

Minda kita berfungsi seperti mesin sentiasa, walaupun kita sedang tidur. Kadang-kadang ia menjadi begitu letih kerana semua ketegangan dan tanggungjawab kita merangkumi yang ingin kita hanya menutupnya untuk sedikit. Jika kita dapat terus mengabaikan sukar dibayangkan minda ini, maka ia boleh memberi kesan kepada setiap aspek kehidupan kita sangat teruk. Sakit kepala, serangan kebimbangan, gangguan panik, ketakutan pentas atau prestasi yang lemah dalam bidang masing-masing hanya sebahagian daripada keputusan banyak fikiran yang letih. Jika terdapat terlalu banyak beban pada otak maka ia juga boleh membawa masalah seperti lumpuh, serangan jantung atau keadaan tekanan lain yang berkaitan. Kemudian doktor menetapkan anda tan ubat-ubatan yang anda perlu mengambil untuk sepanjang hayat anda.

Daripada meminum ubat-ubatan begitu banyak, memberikan otak anda rawatan yang dipanggil Neurofeedback. Rawatan yang memberikan fikiran anda keamanan yang diperlukan untuk mempunyai. Dengan peredaran masa, doktor dan ahli sains dapat mencari cara yang berbeza untuk merawat penyakit mental dan gangguan dengan mendalam memahami fungsi yang kompleks otak manusia. Neurofeedback juga boleh meningkatkan prestasi anda dalam kehidupan seharian anda supaya anda boleh hidup dengan sepenuhnya.

Kebanyakan orang tidak dapat menentukan punca-punca serangan kebimbangan mereka; melalui Neurofeedback mereka boleh mensasarkan faktor-faktor yang mencetuskan serangan ini. Pertama, ahli terapi Neurofeedback melekat dua elektrod di kepala orang itu dan ke monitor EEG, di mana beliau boleh menganalisis aktiviti-aktiviti yang positif atau negatif daripada otak melalui isyarat penglihatan atau pendengaran. Apabila pakar mengiktiraf aktiviti-aktiviti, dia akan mengajar pesakit untuk mengenepikan tindakan negatif yang menyebabkan ketidakseimbangan otak melalui tumpuan kepada tindakan positif lagi. Selain itu, beliau juga akan mengajar senaman pernafasan, teknik bersantai dan pengubahsuaian tingkah laku untuk mengawal tindak balas emosi dan fizikal kita. Semua ini adalah sebahagian daripada Neurofeedback yang kemudian akan membolehkan anda untuk menjalani kehidupan yang aman dan anda akan dapat makan, bekerja dan tidur dengan baik dan desirably.

Anda tidak boleh melakukan Neurofeedback pada anda sendiri; jadi ia adalah lebih baik bahawa anda memperoleh dari ahli terapi. Neurofeedback akan terbukti menjadi sangat berfaedah untuk anda kerana otak anda akan menjadi sangat santai, anda akan berasa segar dan meriah dan anda akan menyertai secara aktif dalam setiap aktiviti. Pada masa kini Neurofeedback telah menjadi amat popular dan anda boleh mendapatkan rawatan ini di mana-mana hospital atau klinik berhampiran kawasan anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar