Rabu, 11 November 2015

Terapi urut dan Akupunktur Sebagai Perubatan Alternatif

Terapi urut dan Akupunktur Sebagai Perubatan Alternatif

Lebih ramai orang di Amerika kini beralih kepada perubatan alternatif untuk mengubati sakit, sakit, dan penyakit. Walaupun perubatan moden terus berkembang maju dan berkembang di seluruh dunia, perubatan alternatif digunakan oleh ramai sebagai satu cara tambahan rawatan. Dua bentuk yang sangat popular perubatan alternatif kini di luar sana adalah terapi urut dan terapi akupunktur.

Terapi urut dan menjadi sangat popular terapi di Amerika Syarikat. Austin terapi urut mempunyai banyak manfaat bagi orang-orang yang mengalami pelbagai masalah. Orang yang mempunyai sakit belakang, tekanan, migrain yang serius, kecederaan otot, dan masalah peredaran darah semua boleh mendapat manfaat daripada melihat ahli terapi urut 1-2 kali seminggu. Malah, ramai doktor menyarankan bahawa pesakit mereka dengan masalah di atas dapat melihat ahli terapi urut di samping melihat mereka. Dengan menggunakan pergerakan tangan terlatih, ahli terapi urut berkesan boleh menyelesaikan masalah dengan badan dengan uli dan melincinkan otot dan tendon.

Terapi akupunktur cepat semakin popular kerana kepentingan yang semakin meningkat baru dalam perubatan Timur purba. Akupunktur telah wujud selama beribu-ribu tahun, dan telah dimulakan oleh pekerja perubatan kuno Cina. Ia melibatkan strategik meletakkan jarum nipis ke dalam kulit seseorang. Akupuntur terlatih boleh menggunakan terapi purba ini untuk membantu pesakit dengan sakit otot, migrain, penyakit, dan banyak lagi. Walaupun sesetengah orang bimbang bahawa terapi akupunktur akan menyakitkan dan tidak selesa, kebanyakan menggunakan pesakit mengatakan bahawa mereka berasa tidak selesa sangat sedikit semasa sesi. Kunci kepada sesi yang selesa dan berkesan adalah mencari seorang pakar yang tahu apa yang dia lakukan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar