Rabu, 11 November 2015

Masalah resdung dan Neti Pot Jika Anda tidak Pergi Badan Surfing

Masalah resdung dan Neti Pot Jika Anda tidak Pergi Badan Surfing

Jangkitan sinus adalah satu fakta yang berulang dalam hidup saya dari kecil sehingga saya pertengahan empat puluhan. Sekarang saya kerap menggunakan apa yang dikenali sebagai Neti Pot untuk membantu saya apabila sinus saya sesak. Sebelum saya memberitahu anda bagaimana dan mengapa untuk menggunakannya, saya akan berkongsi dengan anda bagaimana saya tidak perlu lagi ambil jangkitan sinus mendalam dalam hanya beberapa jam. Malangnya, ubat ini tidak akan diterima oleh IRS sebagai potongan perubatan dan belum dinilai oleh FDA.

The Sakit Berulang Jangkitan Sinus

Apabila saya adalah seorang remaja saya mendapat tahu bahawa saya berada dalam bahaya semakin teruk bila-bila masa saya mengambil ubat sejuk untuk membersihkan kesesakan. Ia mempunyai kesan penebalan lendir saya dan saya berakhir dengan satu jangkitan sinus pedih. Saya sedang lari ke doktor (sebenarnya saya menelefon ayah) dan mendapat preskripsi untuk antibiotik untuk membersihkan jangkitan sinus.

Apabila adik saya memanggil saya dan bertanya bagaimana saya tahu saya mempunyai jangkitan sinus. Selain kelembutan dan kesukaran bernafas, petunjuk utama adalah lendir hijau. (Daripada penghormatan kepada ibu saya yang membenci perkataan "orang yg kurang ajar," Saya hanya menggunakan istilah bahawa apabila saya yang jahat dengan ibu.) Apabila ditanya, kakak saya mengaku dia mempunyai lendir-tanda hijau.

Tahun penderitaan Hilang dalam hanya beberapa jam

Dalam semua kejujuran, yang akan menyegarkan, tidak akan ia, saya tidak tahu bahawa saya telah menjumpai penawar benar-benar menyeronokkan ... dan sangat mahal untuk jangkitan sinus kronik. Hanya setelah mencerminkan kembali setahun yang saya sedar saya tidak mempunyai salah satu daripada setiap beberapa bulan saya jangkitan sinus dalam satu tahun atau lebih sejak ubatnya. "

Berikut adalah apa yang anda perlukan.

Badan yang masin air dengan ombak benar-benar baik. Saya adalah Pasifik di luar pantai Mexico.
Seorang kawan yang mengheret kamu kepada gelombang pergi bodysurfing. (Chiropractor saya kemudian bertanya, "Adakah anda yang sedikit lama untuk ini?" Sambil membetulkan belakang saya seminggu kemudian.)
Mempunyai letupan dalam gelombang untuk beberapa jam.
Meniup lendir keluar dari hidung.
Menjelang akhir pengalaman bodysurfing saya, saya terpaksa meniup barangan yang telah keluar dari hidung saya. Ya, saya tahu ... TMI (terlalu banyak maklumat). Sesiapa yang bermain di dalam air selama apa-apa tempoh masa yang tahu mereka perlu melakukan ini. Pengalaman saya kali ini berbeza daripada sebelum ini. Apabila saya meniup hidung saya saya mempunyai beberapa lendir kuning sangat cantik dan sangat terang. Sejak itu saya tidak mempunyai jangkitan sinus lain.

The Neti Pot

Peranti seramik kecil, yang kelihatan seperti periuk teh diubahsuai, telah digunakan selama berabad-abad di India. Ia kini menuju ke Amerika Syarikat. Anda isi dengan air panas, tambah sedikit garam dan tuangkan air melalui satu lubang hidung dan ia akan keluar lubang hidung yang lain. Ya, berdiri atas singki diperlukan. Ulang dengan lubang hidung yang lain.

Ini prosedur sedikit menyimpan sinus anda jelas. Jika anda sesak, ia akan membantu membersihkan kesesakan. Ia juga mengeluarkan debunga dan apa-apa jika anda menghadapi masalah alergi. Anda akan perlu untuk melakukannya beberapa kali sehari melainkan jika anda hanya menggunakannya sebagai pencegahan a.

Jika anda tidak pernah menggunakan satu, proses ini mungkin bunyi benar-benar kasar (maafkan istilah teknikal) kepada anda. Dapatkan lebih perasaan dan mencubanya. Ia akan membantu anda nafas pada masa-masa sejuk atau selesema apabila anda merasa seperti anda tidak boleh mendapatkan hidung yang jelas.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar